Ticaret Bakanlığı, E-İhracat Desteklerinin Artışını Açıkladı
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, ihracatçıların yurt dışı müşterilerine doğrudan ulaşabilmelerini sağlayan “E-İhracat Destekleri Hakkında Karar” 2022’de yürürlüğe girdi.
2022 yılında Türkiye’nin e-ihracatı genel ihracat içinde %0,90 paya sahipken, bu rakamın 2023’te 5 milyar dolarla %2,12’ye, 2024’te de 6,4 milyar dolara %2,6’ya yükseldiği belirtildi. Bakanlık, 2025 yılında e-ihracat hacmini 8 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.
E-İhracat İçin Sağlanan Destekler
Bakanlık, ihracatçıların e-ihracattaki payını artırmak için destek paketleriyle çalışmalarına devam ediyor. Bugüne kadar 207 şirket, 2 pazar yeri, 6 perakende e-ticaret sitesi ve 9 e-ihracat konsorsiyumuna toplamda 320 milyon lira destek sağlandı.
Ayrıca, Bakanlık, sektör paydaşlarıyla iş birliği yaparak e-ihracat süreçlerini kolaylaştırıyor. İslam İşbirliği Teşkilatı üyesi ülkeler ve diğer hedef pazarlar için destek imkanları sunuldu. Firmaların küresel pazarlara erişimini kolaylaştırmak amacıyla çeşitli adımlar atılıyor.
Küresel E-İhracat Zirvesi ve Gelecek Planları
Bu yıl düzenlenecek olan Küresel E-İhracat Zirvesi, firmaların uluslararası pazarlarda varlık göstermesine katkı sağlayacak. Ayrıca, Çin, Hindistan, Brezilya, Endonezya ve Japonya gibi ülkelerle e-ihracat heyetleri düzenlenerek iş birlikleri güçlendirilecek.
Bakanlık, Türkiye’nin e-ihracat alanındaki küresel rolünü güçlendirmek için çalışmalarını sürdürecek ve hedeflenen %10’luk e-ihracat payına doğru kararlı adımlarla ilerleyecektir.
More Stories
Yapay zekaya özel olarak tasarlanmış yeni akıllı telefonlara dair ipuçları
En çok tercih edilen elektrikli araç Togg oldu
Iğdır Tuz Mağaraları’na Yoğun İlgi