Welcome to Our Website

2023’te rekor kırıldı: 1 milyon otomobil satıldı

Türkiye otomotiv sektörü, 2023’te tarihi satış rekorları kırarak 1 milyon adet sınırını aştı. Çinli otomobil markalarının Türkiye pazarına girişi dikkat çekti.

Türkiye otomotiv sektörü, 2023’te tarihi satış rekorları kırarak 1 milyon adet sınırını aştı. Yerli elektrikli araç Togg’un çıkışı ve elektrikli araç pazarındaki patlama öne çıkarken, Çinli otomobil markalarının Türkiye pazarına girişi dikkat çekti. Ticaret Bakanlığı’nın müdahaleleri ve ikinci el araç kısıtlamaları sektör dinamiklerini değiştirdi.

Habertürk’ten Yiğitcan Yıldız’ın haberine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2023 yılında tüm zamanların rekorunu kırarak, ilk kez 1 milyon adet sınırını aştı. Bu etkileyici başarı, 2018’de başlayan döviz rallisi ve pandeminin yarattığı dalgaların sektörü nasıl etkilediğinin bir göstergesi.

Yüksek talep artan fiyatlar 

Döviz rallisinin otomobil fiyatlarını hızla yükseltmesi, tüketicilerin alım kararlarını ertelemesine neden oldu. Pandeminin üretimi durdurması ve küresel arz sorunları, talebi daha da tetikleyerek Türkiye otomotiv sektöründe arzın talebi karşılayamadığı bir dönemi başlattı.

Togg ve yerli elektrikli araç çıkışı 

Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (Togg), yılın ikinci çeyreğinde yerli elektrikli SUV modeli T10X’i piyasaya sürdü. Mart ayında ön siparişe açılan T10X, 177 bin 467 kişinin katılımıyla büyük bir ilgi gördü.

Tesla’nın Türkiye pazarına girişi de elektrikli araç segmentine ivme kazandırdı. 2023’ün Ocak-Kasım döneminde Türkiye’deki elektrikli araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 900’e yakın bir artış göstererek 60 bin adedi aştı. Elektrikli araçların pazar payı da yüzde 7’yi geçti.

Çinli otomobil markaları, 2023’te Türkiye pazarında güçlü bir varlık göstererek sektöre yeni bir dinamizm kattı. Chery, Leap Motor, Honqqi, DFSK, Voyah, BYD, Hozon Neta ve SWM gibi markalar, agresif pazarlama stratejileriyle dikkat çekti. Kasım ayı sonunda pazar payları yüzde 5’e ulaştı.

Ticaret Bakanlığı, yaz aylarında ikinci el araç satışlarına kısıtlamalar getirerek sektördeki yatırım amaçlı satışlara son verdi. Satın alınan aracın belirli şartlarda satılamaması, kimlik doğrulama gereklilikleri ve ikinci el fiyatlarının sıfır araç fiyatını aşamaması gibi düzenlemelerle pazarın dinamikleri değişti.

2024’te beklentiler ve sektörün geleceği 

2024’te otomotiv sektöründe daralma bekleniyor. Tahminlere göre, pazardaki daralma oranı yüzde 35’i bulabilir. Ticaret Bakanlığı’nın ikinci el araç kısıtlamalarını Haziran 2024’e kadar uzatması, otomobilin en azından bir 6 ay daha yatırım aracı olmayacağını gösteriyor. Çinli markaların 2024’te Türkiye pazarında daha fazla varlık göstermesi ve Türkiye’nin otomotivdeki geleceği, sektördeki gelişmeleri heyecanla bekleyen konular arasında. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

....